Telemarketing uitbesteden? (deel 1)

Wanneer er regelmatig projecten zijn waarbij veel naar suspects gebeld moet worden, is het de vraag of uitbesteden soms een goed alternatief kan zijn. Maar dat roept weer nieuwe vragen op. Want is het wel verstandig om telemarketing taken überhaupt uit te besteden? En zo ja, wat bepaalt dan het verschil in kwaliteit? Gelukkig is er houvast door een aantal criteria te bekijken om tot de juiste beslissing te komen.

Als de buitendienst makkelijk afspraken kan maken, dan is er geen probleem. In dat geval is het verstandig om deze taken intern te houden. Maar als afspraken maken lastiger wordt, blijkt dat vertegenwoordigers er een hekel aan hebben om koud te bellen. Dan kunnen ze ineens wel andere dingen bedenken die belangrijker zijn of ‘nu even’ een hogere prioriteit hebben. Bovendien zijn ze hiervoor ook vaak te duur. Ze moeten het geld verdienen bij de klant aan tafel. Doet een dergelijke situatie zich voor, dan wordt het uitbesteden van telemarketing dus een zinvolle gedachte. Door een externe partij de bezoekafspraken te laten maken, bereikt men twee belangrijke dingen: het is efficiënter, effectiever en dus goedkoper om bezoekafspraken in te laten maken en de pijplijn blijft met new business gevuld.

Outbound telemarketingbureau’s hebben zich helemaal toelegt op het leggen van telefonisch contacten, zijn de medewerkers goed getraind en hebben zij ruime ervaring in allerlei gespreksituaties. Een outbound telemarketing bureau is efficiënter en zorgt ervoor dat u zich kunt concentreren op uw core business. Dankzij hun focus op telefonische werkzaamheden handhaven gespecialiseerde telemarketingbureaus een hoog kwaliteitsniveau. De medewerkers hebben een degelijke training gehad en hebben – in veel gevallen – jarenlange ervaring. In mum van tijd kunnen zij uw telemarketing-activiteiten overnemen.