Telemarketing tips

Home Telemarketing tips

Profileren van uw klanten

Uw klantenbestand bevat een schat aan commerciële kansen! Het enige wat u moet doen is ze ontdekken. Verkoopkansen ontdekken, indeling naar winstgevende en verliesgevende klanten, identificeren van klanten met veel of weinig omzetpotentieel. Het helpt ook bij uw acquisitie om...
Lees verder

Telemarketing uitbesteden! (deel 2)

Als er eenmaal besloten is voor uitbesteding, dan is er een tweede knoop die door gehakt moet worden: welke werkzaamheden gaan er buiten de deur gebeuren en welke niet? De ene campagne levert meer resultaat op dan het andere en...
Lees verder

Welke informatie verkrijg je tijdens de telemarketingcampagne.

Stel je adressenbestand bestaat uit basisadressen van de KvK. Je hebt geselecteerd op de gewenste branche, aantal werkzame personen, de gewenst regio etc.. Welke gegevens wil je verzamelen en waar heb je wat aan en hoe leg je dat vast...
Lees verder

Wat levert telemarketing op?

Nieuwe klanten werven is noodzakelijk voor de continuïteit en groei van uw onderneming en niet te vergeten winstgevendheid. Een structurele marktbewerking levert u een doorlopend aanbod van potentiële klanten op. Een eerste campagne levert een duidelijk beeld hoe telemarketing voor...
Lees verder

Tips uitbesteden telemarketing B2B

Het is niet makkelijk als u gebruik wilt gaan maken van een telemarketingbureau,  om gelijk de juiste te kiezen. Zo zijn er een aantal punten waar u op kunt letten zodat u weet dat u met het bij u passende...
Lees verder

Het belang van leads genereren

Jaarlijks worden er veel euro’s uitgegeven aan het genereren van B2B leads. In de praktijk blijkt helaas dat de kosten van het leads genereren niet op wegen tegen de baten. De definitie van een lead moet binnen uw bedrijf goed...
Lees verder

Telemarketing en leads genereren

Hoe vraag en aanbod in de B2B markt bij elkaar komt is tegenwoordig een ander traject dan 10 of 20 jaar geleden. Prospects gaan zelf op zoek en wachten niet af. Door deze ontwikkeling is marketing een enorm stuk veranderd....
Lees verder

Wie bezoekt uw site?

Doordat uw klanten en prospects uw website bezoeken laten zij waardevolle commerciële informatie achter. Deze informatie kan u gebruiken om hen doelgericht te benaderen. Google Analytics statistieken geven maar een deel van de informatie die waardevol is voor u om...
Lees verder

Wat is telemarketing?

Telemarketing is het systematisch en planmatig inzetten van telefonische communicatie om met dit directe contact te komen tot een gesprek, met als doel het maken van afspraken voor de verkoop van producten en diensten. Dit gebeurt op, afhankelijk van de...
Lees verder

Koude acquisitie, een lastige klus!

Accountmanagers zien tegen telefonische acquisitie op, ze zijn er zelfs een beetje bang voor. Het wordt gezien in de praktijk gezien als een lastige klus, dit wordt door menig bedrijf ervaren als er nieuwe prospects geworven moeten worden. Accountmanagers scoren...
Lees verder

Database marketing

Adresgegevens centraal opslaan in een database en de ontwikkelde klantkennis gebruiken voor gerichte marketingactiviteiten. Dat is de kern van database marketing. De ervaring leert dat de eerste stap bij database marketing begint bij de basis. Het in kaart brengen van...
Lees verder

Telemarketing uitbesteden? (deel 1)

Wanneer er regelmatig projecten zijn waarbij veel naar suspects gebeld moet worden, is het de vraag of uitbesteden soms een goed alternatief kan zijn. Maar dat roept weer nieuwe vragen op. Want is het wel verstandig om telemarketing taken überhaupt...
Lees verder